Hm, hm 2.

30. septembra 2022, olitat, Nezaradené

Znovu som sa naučila niečo nové. A zdrojom mojich rozširujúcich sa vedomostí sa opäť stal náš celým národom milovaný ctihodný pán z Trnavy. Na jednej z mnohých-premnohých tlačových besied dostal od nesmierne trúfalej novinárky fakt zákernú otázku na margo mimoriadne vysokej miery súčasnej inflácie. Prosto sa spýtala: „Prečo?“ Avšak nášho celým národom milovaného ctihodného pána z Trnavy tým vonkoncom nezaskočila. S bohorovným stoicizmom a /ako vždy/ blahosklonným úsmevom odvetil: „TRH ZLYHAL.“ A bolo to vonku! Ha! Ja si už dlhé mesiace turbujem mozog špekuláciami ohľadne subjektívnych a objektívnych vzťahových faktorov a ono to je také jednoduché! 14-percentnú infláciu má na svedomí ten magický, imaginárny, nepostihnuteľný, nevyspytateľný, večne rozhojdaný, mnohými velebený, ale zároveň bakaný kapitalistický TRH. A jediným géniom na tejto planéte, ktorý rozlúštil záhadu jeho fungovania, je zas náš celým národom milovaný ctihodný pán z Trnavy. Jeho nekompromisný pamätný výrok „TRH ZLYHAL“ mi naveky zahubil zopár miliónov šedých buniek. Donedávna som bola presvedčená o tom, že ma už hocičo nemôže prekvapiť. Môže! Hm, hm…