Založ si blog

Hm, hm 5.

Všetci to poznáme. Každý z nás sa s ním už v živote stretol. Čierny deň – takzvaný deň blbec. Ani mňa neobišiel, zopár ich na konte mám. Ale iba jeden z nich ma natrvalo poznačil tak, že naň do smrti nezabudnem. Ako obvykle som ráno vstala, aby som sa vychystala do práce. Cestou do kúpeľne som zakopla o vyvýšený prah a narazila som si palec. Už vtedy som mala zbystriť pozornosť a radšej sa vrátiť do bezpečia vyhriatej postieľky. Lenže ja, trdlo makové, som na jednej nohe hrdinsky preskackala k vypínaču. Nasledoval krátky záblesk, čosi zaprskalo a nastala tma. Nebolo kedy vymieňať žiarovku /autobus nepočká/, takže rannú hygienu som absolvovala poslepiačky. Na zastávke MHD som zistila, že novinový stánok je zavretý kvôli preberaniu tovaru a môj vraj pravidelný spoj vynechal. V práci na vrátnici ma s nefalšovanou škodoradosťou vítala agentka z osobného oddelenia a naparila mi ďalší čierny bodík za meškanie. Na výťahoch visela nenávidená ceduľa: „Mimo prevádzky“. V tých časoch som mala celkom slušnú kondičku, ale šesť poschodí dá zabrať aj profíkovi. Po tom náročnom výšľape som – fučiac ako lokomotíva – zaregistrovala, že ani šéf sa ešte neráčil dostaviť. Kolega ma však s úškrnom informoval, že šéf sa síce dostavil, no s opicou po včerajšej bujarej oslave. Takže bolo jasné, že celý pracovný deň strávi striedavo na toalete a vrčaním na každého nešťastníka, ktorý sa mu nestihne včas vyhnúť. Bez ranného prídelu novinových titulkov som sa s vervou pustila do práce. A hneď som ju aj skončila. Minul sa mi tuš. Dolu schodmi to už šlo ľahšie. Na dverách skladu s výdajom pracovných pomôcok sa skvel nápis: „Výdaj iba v pondelok 9.00-11.00 hod.“. Bol utorok. Otrávene som sa cez chodbu pobrala do bufetu, že si aspoň nejakou šiškou osladím ten horký deň. A ajhľa, aké prekvapenie! Na dverách ďalšia ceduľka: „Pre chorobu zatvorené“… A takto to pokračovalo celý, celučký poondiaty deň. Už ani neviem, ako som sa dopotácala domov. Ale vesmír so mnou ešte neskončil. Pri prezliekaní sa do čohosi pohodlného som si natrhla posledné modré pančušky a rukáv obľúbeného domáceho trička. A to bol koniec. Posledná kvapka. Vyčerpane som sa zrútila do kresla a s hlavou v dlaniach som si položila zásadnú otázku: „Prečo ja?“. Vtom zaznel zvonček. Skôr zo zvyku som šla otvoriť. Na prahu stál dvojmetrový, aspoň 120-kilový fešák, ktorý zahlásil: „Paný, móžete si puscit plyn.“ Krvi by sa mi nedorezal. S vytreštenými očami som vyjachtala: „Ale…ale… veď to nie je až také zlé…“. Zarazene odvetil: “ Zlé? Jako že zlé, paný? Puscite si ten plyn a máte hotovo.“ A odkráčal. Zatresnutím dverí sa do mňa vliala nová energia. Prepánajána, čo to bolo zač? Nejaký jasnovidec Hanussen, či maskovaná veštica Pýthia? A čo si to dovoľuje? Pustiť si plyn? Kvôli takým banalitám? Žiarovku vymením, šéf sa z opice do rána vyspí, výťahy už budú opravené, tuš vydrankám od kolegu, pančušky dokúpim, tričko zašijem… Záhada návštevy tajomného obra sa objasnila hneď večer, keď som pri smetiakoch natrafila na susedu. Nie, nesledoval ma Veľký brat. Kým som bola v práci, do domu prišli plynári – opravári. Keď skončili, chodili od bytu k bytu, aby oznámili nájomníkom, že už je všetko v poriadku. Ten „môj“ sa nikdy nedozvedel, nakoľko mi zasiahol do života. Možno si občas spomenie, ako sa stretol s nejakou „potrefenou paný“… A ja už viem, že každý deň blbec sa raz skončí a zase bude dobre. Len to nikdy nesmiem vzdávať. Donedávna som bola presvedčená o tom, že ma už hocičo nemôže prekvapiť. Môže! Hm, hm…

Hm, hm 205. Rasizmus naruby

15.03.2024

Čo nové vo svete? Stále dokopy nič. Vpravo pokračuje zdanlivo neriešiteľná bratská „špeciálna vojenská operácia“, ktorá sa v priebehu dvoch rokov zvrhla na celkom legálnu vojnu, vľavo sa zas teroristické útoky presunuli do podzemia a vzájomné vyhladzovanie napajedených susedov. Báťuška Putin vďaka moderným kozmetickým metódam navonok priam srší zdravím, [...]

Hm, hm 204. O farbách trochu inak

07.03.2024

Odborníci z celého sveta sa ešte stále nedohodli na jasnej, prostej kategorizácii ľudskej populácie. I keď viacerí laici sa tvária, že v tom majú prehľad, len tápu. Čo sa naučili v škole, tomu veria doteraz. No myslím, že v dvadsiatom prvom storočí je hanbou, že civilizovaný svet v tejto otázke nepokročil ani o o krok. Žeby sme v tom pohli práve my? Každé známe [...]

Hm, hm 203. Pani, a čo je vás do toho ?

25.02.2024

V ten deň bolo naozaj nevľúdne počasie. Ako sa vraví: psa by si nevyhnal. Že sa predo mnou niečo deje, som zaregistrovala až v polovici detského ihriska, kadiaľ viedla skratka k zastávke na autobus. Najprv ma upútal zvukový signál, až potom nasledoval optický. Zvláštne kňučivé kvílenie sa ozývalo od zeme. Okolo neho stála trojica desať či dvanásť-ročných galganov, z [...]

Čierny kašeľ / Pertussis /

Čierny kašeľ v Bratislavskom kraji: Hygienici evidujú 74 prípadov ochorenia

19.04.2024 12:21

Najvyššia vekovo špecifická chorobnosť bola zistená vo vekovej skupine nularočných osôb.

Ján Mazák / Ján Gandžala /

Súdnu radu dočasne vedie jej podpredseda Ján Gandžala

19.04.2024 11:56

Termín voľby nového predsedu Súdnej rady SR zatiaľ neoznámili.

francúzsko, polícia

Vo Francúzsku zomrela školáčka na infarkt, útočník predtým pobodal jej spolužiačky

19.04.2024 11:55

Škola bola uzavretá po útoku muža s nožom na dvojicu školáčok.

Islamský štát, islamisti

Islamský štát zaútočil na provládnych bojovníkov v Sýrii, zabili 28 vojakov

19.04.2024 11:05, aktualizované: 12:03

Pri druhom útoku blízko Búkamálu pri hraniciach s Irakom zomrelo ďalších šesť sýrskych vojakov a dvaja boli unesení.

olitat

Len ďalšia Blog - Pravda stránka

Štatistiky blogu

Počet článkov: 205
Celková čítanosť: 694394x
Priemerná čítanosť článkov: 3387x

Autor blogu

Kategórie