Založ si blog

Hm, hm 48.

Hovorí sa tomu „nezdravý pracovný zápal“. Akonáhle si uvedomím, že ma ten diabol schytil do svojich nemilosrdných pazúrov, okamžite všetko púšťam z rúk, sadnem do kresla a zhlboka dýcham, až kým ma ten ošiaľ znovu neprejde. Ja totiž veľmi dobre viem, aký nebezpečný môže byť…

Dlho som váhala, než som sa predsa len odhodlala konečne zájsť na pedikúru. Nie som kontaktný typ, preto sa mi bridilo, že časť svojej telesnej schránky mám zveriť do rúk úplne cudzej osoby. Dovtedy som ich dotyky dovoľovala výhradne v záujme dosiahnutia bohapustého potešenia… V najbližšom salóne krásy som na prvý šup natrafila na hotový skvost, vzácnu perlu medzi pedikérkami. Hneď pri recepcii ma odchytila asi 150-kilová štyridsiatnička s hustou hrivou na platinovo odfarbených vlasov. „Vy ste objednávka na tretiu?“ Sotva som prikývla, a už ma vliekla do svojho zadného kumbálu. Pani Marienka bola naozaj skvelá. Pravdupovediac, nebola to najpríjemnejšia osoba na svete, no svojou prácou potlačila akékoľvek možné antipatie. Bola rýchla, precízna a úplne bezbolestná. I začala som k nej chodiť pravidelne… V ten osudný deň návšteva sprvu prebiehala štandardne: pani Marienka mi hneď skraja vynadala, že som v salóne dlho nebola, až potom napustila vodu a pustila sa do práce. Práve načala moju druhú nohu, keď ostrým skalpelom narazila na obzvlášť tuhú prekážku. Nebola z tých, čo sa len tak ľahko vzdávajú. S nevšedným pracovným nasadením z celej sily potiahla a – v tom momente sa jej pošmykla ruka. Zovretou päsťou si vrazila do vlastného tučnučkého brucha. Keď ju znovu zdvihla, zistila, že skalpel kamsi zmizol. Hoci nič necinklo, začala sa obzerať okolo seba. No ja som mala iný výhľad. Hneď som ho zbadala. Až po rúčku bol zaborený do jej ochrannej pneumatiky. Neveriaco som naň zízala a nedokázala z neho spustiť šokovaný zrak. Je až neuveriteľné, čo sa v polsekunde môže premlieť v ľudskom mozgu. Na ten veru nemá žiadny typ umelej inteligencie! Neviem, prečo mi okamžite napadlo, že ide o akýsi nepodarený samovražedný pokus o seppuku, pri ktorom podľa starodávneho japonského rituálu má po rozpáraní brucha hlavnému aktérovi jeho pomocník mečom zoťať hlavu. Meč som však nikde nevidela a tým pedikérskym náčiním by som jej krk pidlikala vari aj tri dni… Dvakrát som sa zhlboka nadýchla, aby som si prečistila hlavu a roztraseným prstom som ukázala na corpus delicti. „Má…má…máte ho v bruchu!“ Pani Marienka si oboma dlaňami priťapla bujné prsia na rebrá a konečne uvidela to, čo ja. A už sme na perleťovú rúčku neveriaco zízali obe. Začala som chrliť stručné pokyny: „Len si to nevyťahujte! Vôbec sa nehýbte! Hneď zavoláme sanitku!“ Myslíte, že poslúchla? Trt! Uchopila rúčku zabijackého nástroja a prudko ho zo seba vyšklbla. Z dovtedy malého červeného fliačika sa zaraz stala obrovská machuľa, ktorá sa ustavične rozširovala. A podľa grimasy som zistila, že až vtedy pani Marienka pocítila bolesť… Po odchode sanitky som sa pobrala k recepcii. Pani Miladka sa ma spýtala: „A stihla vás dorobiť?“ „Iba jednu nohu.“ „Tak dnes to máte zadarmo.“ „Nemôžem zaplatiť aspoň tú polovicu? To sem nechodí nikto jednonohý?“ „A viete, že nie? No brnknem nášmu itečkárovi, čo s tým…“ Odišla som bez zaplatenia. Polovičnú pedikúru nevedeli nablokovať… Pani Marienka mi zavolala už o dva dni. Ten nezmar proste nedokázal žiť bez toho nezdravého pracovného zápalu! Hneď pri príchode na mňa z recepcie žmurkla pani Miladka. „Už to funguje! A nielen na jednu nohu, ale aj na jednu ruku! Človek nikdy nevie, či sem raz niekto taký nezavíta, však?“

Práve si spokojne hoviem na pohovke a zhlboka dýcham. Mňa veru nijaký nezdravý pracovný zápal na kolená nedostane! A už vôbec nie do nemocnice… Donedávna som bola presvedčená o tom, že ma už hocičo nemôže prekvapiť. Môže! Hm, hm…

Hm, hm 205. Rasizmus naruby

15.03.2024

Čo nové vo svete? Stále dokopy nič. Vpravo pokračuje zdanlivo neriešiteľná bratská „špeciálna vojenská operácia“, ktorá sa v priebehu dvoch rokov zvrhla na celkom legálnu vojnu, vľavo sa zas teroristické útoky presunuli do podzemia a vzájomné vyhladzovanie napajedených susedov. Báťuška Putin vďaka moderným kozmetickým metódam navonok priam srší zdravím, [...]

Hm, hm 204. O farbách trochu inak

07.03.2024

Odborníci z celého sveta sa ešte stále nedohodli na jasnej, prostej kategorizácii ľudskej populácie. I keď viacerí laici sa tvária, že v tom majú prehľad, len tápu. Čo sa naučili v škole, tomu veria doteraz. No myslím, že v dvadsiatom prvom storočí je hanbou, že civilizovaný svet v tejto otázke nepokročil ani o o krok. Žeby sme v tom pohli práve my? Každé známe [...]

Hm, hm 203. Pani, a čo je vás do toho ?

25.02.2024

V ten deň bolo naozaj nevľúdne počasie. Ako sa vraví: psa by si nevyhnal. Že sa predo mnou niečo deje, som zaregistrovala až v polovici detského ihriska, kadiaľ viedla skratka k zastávke na autobus. Najprv ma upútal zvukový signál, až potom nasledoval optický. Zvláštne kňučivé kvílenie sa ozývalo od zeme. Okolo neho stála trojica desať či dvanásť-ročných galganov, z [...]

univerzita

Mladí Američania páchajú rekordne veľa samovrážd. Nikto presne nevie prečo

20.04.2024 11:28

"Tak veľmi si prajem, aby nám býval dal šancu mu pomôcť," hovorí Katherine Salasová zlomeným hlasom.

Italy Politics

Skrachované vzťahy šéfov vlád. Expremiér Babiš nie je jediný. Talianska líderka odkopla muža, keď sa zaliečal inej žene

20.04.2024 10:49

Rozvodom sa skončilo manželstvo už viacerých niekdajších predsedov vlád Českej republiky. A ktoré rozchody známych politikov vlani zvlášť rezonovali?

trump. súd

Muž, ktorý sa zapálil pri súdnej sieni počas procesu s Trumpom, zomrel

20.04.2024 10:37

Muž, údajne zo štátu Florida, rozdával podľa svedkov v parku letáky obsahujúce konšpiračné teórie.

North Korea tensions balistické strely test

Severná Kórea uskutočnila test 'superveľkej' hlavice pre riadenú strelu

20.04.2024 09:47

KĽDR tiež vykonala skúšobný štart protilietadlovej rakety nového typu "Pyoljji-1-2" v Západnom mori.

olitat

Len ďalšia Blog - Pravda stránka

Štatistiky blogu

Počet článkov: 205
Celková čítanosť: 694578x
Priemerná čítanosť článkov: 3388x

Autor blogu

Kategórie