Založ si blog

Hm, hm 67. „To tá moja j*bnutá hlava!“

A dvadsaťročná Žaneta pokračuje v svojej úprimnej spovedi…

„Vždy som chcela byť stredobodom spoločnosti. A aj som bola. Hviezda. Posledné slovo muselo byť moje. Ťažko povedať, či tie priateľstvá v partii boli naozajstné. Nikdy som nemala dlhodobejší vzťah s jedným chlapcom. Nech som ho sprvoti akokoľvek silne milovala, alebo som po ňom akokoľvek mocne túžila. Vždy mi to vydržalo najviac ak pol roka. Aj to už bol úspech. Iba s Džipsym sme to spolu ťahali vyše roka. Najčastejšie to však trvalo týždeň či dva. Alebo iba jeden deň. Jednu noc… Zo základky som vyšla so samými štvorkami. Z chovania som mala trojku. Mala som pätnásť a zdalo sa mi, že o živote už viem prakticky všetko.

Tety zo Švajčiarska sem pravidelne chodievali na návštevy. Dosť často. Videli, ako to so mnou je. Ponúkli otcovi, že si ma vezmú k sebe. Natrvalo. Že na mňa zaručene lepšie dohliadnu ako osamelo žijúci muž a nevládna babička. Ich návrh sa mi celkom pozdával. Malo to len jeden háčik: že to malo byť navždy. Nie iba na nejaké predĺžené prázdniny alebo tak. Nie. Na furt. A to mi nesedelo. Absolútne som si nevedela predstaviť, že by som mala odísť z Bratislavy, opustiť všetkých svojich kamošov a kamošky, prostredie, ktoré som dobre poznala a v ktorom som sa najlepšie cítila. Už som bola zvyknutá na samostatnosť a úplnú slobodu. Tam by to bolo o niečom inom. Tety zamýšľali vziať ma tam do parády. Na povel. Vychovať zo mňa nóbl dámu, ako sú ony. Nemohla by som sa ani namaľovať, ani fajčiť. O ostatnom aj škoda reči. A na to som teda ja nemala chuť. A tak som nikam nešla. Odmietla som. Tety boli zo mňa nešťastné. Ony mali a aj majú harmonické, usporiadané rodiny, pohybujúce sa v najvyšších spoločenských kruhoch. Všetky ich deti študovali. Keď videli, že si nepomôžu, aspoň sa pokúsili dostať ma tu na nejakú slušnú školu. Im aj mne bolo jasné, že s mojím vysvedčením sa bez dákej pomoci nikam nedostanem. Spýtali sa ma, čo by som ďalej chcela robiť. Odjakživa som túžila stať sa barmankou alebo čašníčkou. Obidve tety tu ešte z minulosti mali strašne veľa známostí. Tak ich využili. Podplatili, koho mohli.

Dodnes ma mrzí, že to nevyšlo. Za tú čašníčku. Všetko mohlo byť iné. Na prijímačkách boli aj praktické skúšky šikovnosti. Na tom som pohorela. Všetko mi popadalo z rúk – triasli sa mi od trémy. Neprešla som. Napriek štedro vyplatenej tlačenke ma nevzali… Tetám vyšiel až druhý pokus. Za mastný úplatok som bola prijatá na potravinárske učilište, odbor: výroba kozmetických prípravkov. Miešanie mastičiek a krémov.

Nebavilo ma to tam. Zase mi začalo šibať. Išla som z maléru do maléru. Na polročnom vysvedčení som mala štvorku zo správania. Niekto si myslí, že to ani neexistuje. Ale vtedy áno. Ja som mala štvorku. A kopu pätiek z ostatných predmetov. Nikdy som nič nevedela. Strašne som blicovala. Viac som tam nebola ako bola. Tato si so mnou nevedel dať rady. No už mi ani nemohol veľmi rozkazovať. Vždy som si urobila po svojom. Keď sa nado mnou rozplakal, čo len zo mňa bude, chvíľu mi ho aj bolo ľúto a nasľubovala som mu hory-doly, ale už o niekoľko hodín bolo zase všetko po starom. Partia, frajeri, žúry, prebdené noci, flákanie sa po uliciach a ďalšie zmeškané vyučovanie… No nielen kvôli tomu som mala tú štvorku zo správania. Boli aj iné problémy. Raz na mňa zavolali aj polišov.

Sedeli sme v školskej jedálni na obede. Jedna baba od susedného stola na mňa furt čumela. Niečo sa mi na nej strašne znepáčilo. Z ničoho nič mi ruplo v debne. „Čo pozeráš?“ spýtala som sa jej. A ona na to: „Drž hubu, ty p*ča!“ To nemala hovoriť. Ja som na ňu začala slušne. Pomyslela som si: „No počkaj, ty krava, veď ja ti ukážem!“ Len to tak vo mne vrelo. Viac som si ju akože nevšímala. Pokojne sme s kamoškami doobedovali. Jedným očkom som ju stále sledovala, aby mi nezdrhla. Zahrala som to tak, že som dojedla skôr ako ona. Vstala som od stola a pristúpila k nej. Vzala som najbližšiu voľnú stoličku a ovalila ju ňou. Bola to taká obyčajná stolička, aké bývajú v školách. Celá drevená… Tej babe som zlomila kľúčnu kosť a tuším mala aj ľahký otras mozgu. Prišli poliši. Dokopy nič neurobili. Veď ani nemohli. Všetkých sa popýtali, ako sa to stalo a odišli. Tú kočku sanitka odviezla do nemocnice. Tatko jej musel zaplatiť bolestné. Nebolo to veľa. Ani nie tisíc. Jemu to bolo jedno. Ani mi nič nevyčítal. Už ho viac zaujímali frajerky než ja. Striedal ich ako ponožky. Každý týždeň mal inú. Dávnejšie zistil, že som sa vymkla spod jeho kontroly, tak to vzdal.

Do školy som chodievala stále menej. Na konci roka som prepadla. Tuším z piatich predmetov. Aj z toho správania. Zachovali sa však celkom slušne. Dali mi ešte jednu šancu. Mala som robiť reparát. Z tých predmetov, z ktorých som rachla. Poslali mi pozvánku, no ja som tam už nešla. Potom mi prišiel papier, že ma vyhodili. Tým som so školami skončila. Či vlastne – ony so mnou.

Bola som voľná. Slobodná. Peňazí som mala, koľko som len chcela. Celým mojím životom sa stali diskotéky. Kamoši z partie, frajeri, alkohol a sex…..“ POKRAČOVANIE NABUDÚCE.

Hm, hm 205. Rasizmus naruby

15.03.2024

Čo nové vo svete? Stále dokopy nič. Vpravo pokračuje zdanlivo neriešiteľná bratská „špeciálna vojenská operácia“, ktorá sa v priebehu dvoch rokov zvrhla na celkom legálnu vojnu, vľavo sa zas teroristické útoky presunuli do podzemia a vzájomné vyhladzovanie napajedených susedov. Báťuška Putin vďaka moderným kozmetickým metódam navonok priam srší zdravím, [...]

Hm, hm 204. O farbách trochu inak

07.03.2024

Odborníci z celého sveta sa ešte stále nedohodli na jasnej, prostej kategorizácii ľudskej populácie. I keď viacerí laici sa tvária, že v tom majú prehľad, len tápu. Čo sa naučili v škole, tomu veria doteraz. No myslím, že v dvadsiatom prvom storočí je hanbou, že civilizovaný svet v tejto otázke nepokročil ani o o krok. Žeby sme v tom pohli práve my? Každé známe [...]

Hm, hm 203. Pani, a čo je vás do toho ?

25.02.2024

V ten deň bolo naozaj nevľúdne počasie. Ako sa vraví: psa by si nevyhnal. Že sa predo mnou niečo deje, som zaregistrovala až v polovici detského ihriska, kadiaľ viedla skratka k zastávke na autobus. Najprv ma upútal zvukový signál, až potom nasledoval optický. Zvláštne kňučivé kvílenie sa ozývalo od zeme. Okolo neho stála trojica desať či dvanásť-ročných galganov, z [...]

čaputová

Čaputová sa na záver úradovania v Košiciach stretla s Schusterom

26.04.2024 14:08

Súčasťou jej piatkového programu bola aj diskusia so študentmi žurnalistiky a politológie Filozofickej fakulty Univerzity P. J. Šafárika o význame slobodných médií pre demokraciu.

Fico, Kmec

Peniaze z plánu obnovy môžu byť podľa Fica štartom veľkých modernizačných programov

26.04.2024 13:54

Premiér Robert Fico to uviedol po pracovnom stretnutí s podpredsedom vlády SR pre Plán obnovy a odolnosti a využívania eurofondov Petrom Kmecom.

SR Bratislava RTVS protestný pochod BAX

PS organizuje ďalší protest, vláda podľa hnutia valcuje Slovensko po vzore autokratov

26.04.2024 13:30

Hlavnou témou protestu je boj proti ovládnutiu RTVS.

Andrej Danko, semafor

Polícia po viac ako troch mesiacoch zverejnila video z Dankovej nehody

26.04.2024 12:43, aktualizované: 13:04

Zábery pochádzajú z kamery električky. K dopravnej nehode lídra SNS došlo 11. januára v bratislavskej Dúbravke.

olitat

Len ďalšia Blog - Pravda stránka

Štatistiky blogu

Počet článkov: 205
Celková čítanosť: 695703x
Priemerná čítanosť článkov: 3394x

Autor blogu

Kategórie