Založ si blog

Hm, hm 95. A neprestanú ma vytáčať ?!

Ešte pred polhodinkou mi bolo fajn. Podstatnú zásluhu si na tom môže pripísať k dobru relácia Interview na Dvadsaťštvorke RTVS, keďže kreslo pre hosťa obsadila osôbka môjmu srdcu i rozumu mimoriadne blízka – pani profesorka Iveta Radičová. Znovu mi všeličo objasnila. Napríklad aj negatívne dopady na medziľudské vzťahy z dôvodu zahltenia ľudskej populácie informáciami. Overenými, aj tými neoverenými, faktami aj úplnými blábolmi. Proste som si to užívala. Bolo mi fajn, až kým…

Až kým médiami neprebehla správa o zadržaní R.D. po tom, čo túto osobu z Iraku na Slovensko letecky dopravil vládny špeciál. K preprave došlo na základe repatriácie slovenských občanov, ktorú zabezpečuje rezort diplomacie. Vyšetrovateľ NAKA obvinil R.D. za trestné činy ohrozenia mravnej výchovy mládeže, založenie, zosnovanie a podporovanie teroristickej skupiny a vojnové bezprávie.

TO AKO FAKT?!

Priznávam, že v tomto prípade nie sme z pochopiteľných príčin zahltení podrobnejšími informáciami, ale práve naopak: tých detailov je primálo na to, aby sa konanie našich úradov dalo relevantne zhodnotiť. Niečo sa však dá dedukovať aj z toho mála. Dotyčná R.D. sama požiadala o „repatriáciu“ alebo ide o spoluprácu našich a irackých bezpečnostných zložiek? Definícia úkonu „repatriácie“ je celkom jasná: hromadný alebo jednotlivý návrat do vlasti osôb nútene vysťahovaných alebo takých, ktoré sa vysťahovali dobrovoľne. Čím je práve toto indivíduum natoľko výnimočné, aby sa muselo osamote prevážať vládnym špeciálom? Ja vidím niekoľko variant odôvodnenia zvoleného postupu. Je možné, že vládny špeciál nenaplnil povinnú mesačnú kvótu minimálnych letových hodín. V takom prípade som ochotná sa obetovať a dobrovoľne sa ponúknuť za pasažiera. S radosťou sa budem prevážať hore-dolu luxusným dopravným prostriedkom aj do aleluja! Už som raz taká – čo by som nespravila pre pokojný spánok spoluobčanov, no nie? Trúfam si tvrdiť, že by sa nás našlo viac… Druhou možnosťou je, že sama R.D. požiadala o pomoc. A zase sme pri tom: to sa nedalo riešiť ekonomickejším spôsobom? Trebárs dopravou bežnými turistickými linkami, ktoré využívame aj my, bežní smrteľníci?

Tretí variant mi pripadá najreálnejší: dotyčná osoba bola odchytená už v Iraku a „subito presto“ odlifrovaná na Slovensko ako nežiaduci element. Lenže: pokiaľ NAKA má na jej zadržanie aspoň 90-percentnú istotu dôkazných materiálov, opäť by som ju zaručene nevyvážala vládnym špeciálom! Za tie obvinenia by zo mňa spadol akokoľvek hrubý civilizačný náter. Prezumpcia neviny? Prdlačky! Ak primárne dôkazy nie sú, nemali ju zadržať. A ak sú? V takom prípade by som ju z Iraku až do Bratislavy peši a naboso ťahala za párom koní. A počas nevyhnutných oddychoviek /pre kone, nie kvôli nej!/ by som ju podrobovala vypočúvaniu. Vládny špeciál? No ešte to tak! Terorizmus z duše nenávidím, no na ohrozovanie mravnej výchovy mládeže som mimoriadne háklivá…

Predpokladám, že v najbližších dňoch sa dozvieme viac o kauze osoby „R.D.“ a jej dôležitosti, aby sa dalo na jej individuálny prevoz vládnym špeciálom nájsť aspoň aké-také zmysluplné vysvetlenie. Dodnes som si myslela, že tento výnimočný spôsob prepravy sa okrem jeho primárneho poslania má používať pri pomoci ľuďom v najvyššej núdzi. Je nad slnko jasnejšie, že som sa mýlila. Nuž, uvidíme, čo sa z toho vykľuje. Zatiaľ som len vytočená. A aby sa mi znovu vrátila príjemná pohodička a dobrá nálada, radšej si pustím reprízu debaty s pani profesorkou Radičovou…

Hm, hm 205. Rasizmus naruby

15.03.2024

Čo nové vo svete? Stále dokopy nič. Vpravo pokračuje zdanlivo neriešiteľná bratská „špeciálna vojenská operácia“, ktorá sa v priebehu dvoch rokov zvrhla na celkom legálnu vojnu, vľavo sa zas teroristické útoky presunuli do podzemia a vzájomné vyhladzovanie napajedených susedov. Báťuška Putin vďaka moderným kozmetickým metódam navonok priam srší zdravím, [...]

Hm, hm 204. O farbách trochu inak

07.03.2024

Odborníci z celého sveta sa ešte stále nedohodli na jasnej, prostej kategorizácii ľudskej populácie. I keď viacerí laici sa tvária, že v tom majú prehľad, len tápu. Čo sa naučili v škole, tomu veria doteraz. No myslím, že v dvadsiatom prvom storočí je hanbou, že civilizovaný svet v tejto otázke nepokročil ani o o krok. Žeby sme v tom pohli práve my? Každé známe [...]

Hm, hm 203. Pani, a čo je vás do toho ?

25.02.2024

V ten deň bolo naozaj nevľúdne počasie. Ako sa vraví: psa by si nevyhnal. Že sa predo mnou niečo deje, som zaregistrovala až v polovici detského ihriska, kadiaľ viedla skratka k zastávke na autobus. Najprv ma upútal zvukový signál, až potom nasledoval optický. Zvláštne kňučivé kvílenie sa ozývalo od zeme. Okolo neho stála trojica desať či dvanásť-ročných galganov, z [...]

France Macron

ONLINE: Za dva mesiace poslala Európa Kyjevu 6 miliárd eur, dieru po pomoci USA to nezacelilo

26.04.2024 06:25

Od leta 2023 európske príspevky na pomoc Ukrajine trvalo prevyšovali tie od Spojených štátov.

Rusko, Ukrajina, vojna na Ukrajine

Ficove reči o mieri vyvracia samotné Rusko. Trump môže byť v boji proti Putinovi tvrdší ako Biden, tvrdí generál Macko

26.04.2024 06:05

Peniaze na muníciu nepodporujú vojnu, ale prežitie Ukrajiny, hovorí generál Pavel Macko.

Kongres, USA

Pre CIA hodnotil politické riziká. Expert z Harvardu pre Pravdu vysvetlil, či USA hrozí občianska vojna

26.04.2024 06:00

Občianska vojna – Civil War (na Slovensku je v kinách pod názvom Kolaps) je už dva týždne na čele rebríčka najúspešnejších filmov v USA.

olitat

Len ďalšia Blog - Pravda stránka

Štatistiky blogu

Počet článkov: 205
Celková čítanosť: 695653x
Priemerná čítanosť článkov: 3393x

Autor blogu

Kategórie