Založ si blog

Hm, hm 170. Ďuriš Nicholsonová, ospravedlň sa !

Komu? Pätine dospelých občanov Slovenska. Za čo? Za včerajší výrok /parafrázujem/: „Všetci voliči SMERu sú natoľko zaslepení, že keby Fico zavraždil dieťa v priamom prenose, aj tak by ho volili.“ Vám sa to nezdá cez čiaru? Mne áno. A nielen to. Je to nechutné, nehorázne a odpudivé tvrdenie. Zaznelo na tlačovom brífingu strany takzvaných Demokratov ako odpoveď na Ficov protiúder za sériu policajných zásahov ostatných dní a ja som sa znovu musela zamyslieť. V prvom rade chronických vyrývačov vari stýkrát upozorňujem na fakt, že strane SMER som ani v jedných voľbách nedala svoj hlas. A ani nemám nijaký dôvod sa ho dáko prehnane zastávať. Tiež si nedáva servítku pred ústa. Lenže tá hnusná poznámka sa vlastne ani netýkala jeho, ale jeho voličov. A ako si dáka Lucka, ambiciózna skokanka zo strany do strany dovolí spochybňovať ich právo slobodnej voľby či zdravého rozumu? Tobôž, keď vystupovala pred tabuľou Demokrati. To bol najväčší výsmech. Totálny rozpor medzi rečami a konaním, keď nevymytá papuľa trepe rýchlejšie, než mozog stihne hamovať…

A tak som vymyslela koleso. Etický kódex poslanca. Až keď som mala celú jeho konštrukciu do detailu vyšpekulovanú, nazrela som do múdrej literatúry, či ma už ktosi nepredbehol. Samo, že hej. V Európskom parlamente bol prijatý a akceptovaný už dávno. V tom istom parlamente, v ktorom pracovala aj naša milá Lucinka. Nuž, v tom veľkom svete sa za naše spoločné peniažky vari mohla aj niečomu priučiť, že? A preniesť to k nám. Pátrala som ďalej. Zistila som, že na druhý polrok 2023 mala byť do NR SR predložená veľká novela etického kódexu poslanca. To by bolo pekné, keby ju neprevalcovali iné udalosti. Pokiaľ viem, nebola ani predložená, čiže ani schválená. /Môžem sa mýliť, ale nezdá sa…/ A ešte na čosi som prišla. Hádajte, kto je jej predkladateľom! Správne! Juraj Šeliga. Ďalší takzvaný Demokrat, ktorý stál konc vedľa pani Ď.! To ju už nemohol priateľsky štuchnúť do boku, aby dávala pozor na to, čo trepe? Najmä keď patrí do rovnakého vreca odskokanov…

Z pochopiteľných dôvodov sa nikto neunúval inovovaný kódex konzultovať práve so mnou. Takže majú smolu. Pretože ja by som v každom prípade trvala na rozšírení jeho pôsobnosti z pôdy parlamentu aj na všetky verejné vystúpenia poslancov, nech sa udejú kdekoľvek. V mojom návrhu by jeho porušovanie hodnotila – v pravidelných časových intervaloch – extra komisia, zložená iba z jedného zástupcu z každého hnutia či strany, bez ohľadu na početné zastúpenie v laviciach. Vrátane nezaradených odskokanov. Pre posudzovanie závažnosti priestupkov by mi stačila prostá nadpolovičná väčšina. Podnety by som sumarizovala nielen od kolegov, ale aj od občanov – voličov. V dnešných pretechnizovaných časoch nie je problém doložiť ich dôkazmi. A následné tresty? Samozrejme také, čo by zaboleli najviac. Finančné. Ich vymáhanie nikdy nie je jednoduché, pretože na mzdy sa môže siahnuť iba vo výnimočných prípadoch. Ale aj to je možné docieliť náležitou úpravou. Pobiješ sa s kolegyňou v nočnom bare? Šup, a si bez mesačného platu! Použiješ vulgárnu nadávku v pléne na adresu konkrétneho oponenta? Týždenná diera v rodinnom rozpočte. Urážlivo spochybníš inteligenciu celej skupiny ľudí? A ďalší dobrovoľný príspevok do spoločného vrecka! Ústne alebo písomné ospravedlnenie sa by bolo samozrejmosťou. S vyzbieranými grošíkmi by sme si tiež hravo poradili. Od ich venovania charitatívnym organizáciám, Slobode zvierat či na zaplátanie inej bohumilej diery…

Aj s neporiadnikmi by som sa dokázala vysporiadať. Odmietneš uhradiť svoj záväzok? Automaticky sa dostaneš na listinu neplatičov, ktorý môže byť pravidelne zverejňovaný na príslušných vyhradených stránkach všetkých možných médií. S podrobným popisom: kto, kedy, za čo. Som si istá, že nielen bulvár by si na ňom zgustol…

Zámerne som sa vyhla dôležitejším amorálnym činom, ktoré už sú postihnuteľné jednak v jestvujúcom etickom kódexe poslanca, a jednak v Trestnom zákone. Svoju pozornosť som vedome zacielila na tú šedú zónu, ktorú nič a zatiaľ nikto nerieši. Pri dôslednom uplatňovaní jej protiopatrení by sa zaručene podstatne zdvihla kultúra prejavu našej špičkovej politickej scény. Len by ma ešte zaujímalo, ako by v tomto kontexte vyzeral trest pre pani poslankyňu Luciu Ďuriš Nicholsonovú. Verejné ospravedlnenie sa voličskej základni SMERu považujem za to najmenšie, čo by mala urobiť. Voľby – nevoľby, toto bol škaredý úder pod pás!

Hm, hm 205. Rasizmus naruby

15.03.2024

Čo nové vo svete? Stále dokopy nič. Vpravo pokračuje zdanlivo neriešiteľná bratská „špeciálna vojenská operácia“, ktorá sa v priebehu dvoch rokov zvrhla na celkom legálnu vojnu, vľavo sa zas teroristické útoky presunuli do podzemia a vzájomné vyhladzovanie napajedených susedov. Báťuška Putin vďaka moderným kozmetickým metódam navonok priam srší zdravím, [...]

Hm, hm 204. O farbách trochu inak

07.03.2024

Odborníci z celého sveta sa ešte stále nedohodli na jasnej, prostej kategorizácii ľudskej populácie. I keď viacerí laici sa tvária, že v tom majú prehľad, len tápu. Čo sa naučili v škole, tomu veria doteraz. No myslím, že v dvadsiatom prvom storočí je hanbou, že civilizovaný svet v tejto otázke nepokročil ani o o krok. Žeby sme v tom pohli práve my? Každé známe [...]

Hm, hm 203. Pani, a čo je vás do toho ?

25.02.2024

V ten deň bolo naozaj nevľúdne počasie. Ako sa vraví: psa by si nevyhnal. Že sa predo mnou niečo deje, som zaregistrovala až v polovici detského ihriska, kadiaľ viedla skratka k zastávke na autobus. Najprv ma upútal zvukový signál, až potom nasledoval optický. Zvláštne kňučivé kvílenie sa ozývalo od zeme. Okolo neho stála trojica desať či dvanásť-ročných galganov, z [...]

Sheffield

Britská polícia zadržala tínedžera, ktorý útočil v škole v Sheffielde

01.05.2024 21:49

Polícia uviedla, že chlapec útočil ostrým predmetom - predpokladá sa, že šlo o sklenený črep.

Tank / Gaza /

V Gaze je viac vojnového odpadu než na Ukrajine, tvrdí OSN

01.05.2024 21:31

Pre porovnanie, frontová línia na Ukrajine má dĺžku takmer tisíc kilometrov, Pásmo Gazy 40 kilometrov.

Gruzínsko / Tbilisi /

Gruzínska polícia počas protestov v Tbilisi zadržala desiatky osôb. V putách skončil aj líder opozície

01.05.2024 21:19

Na rozohnanie davu ľudí, ktorí sa zišli na zhromaždení proti prijatiu zákona o transparentnosti zahraničného vplyvu, použila gruzínska polícia slzotvorný plyn, vodné delá a obušky.

Zuzana Čaputová

Prezidentka Čaputová: Hlas Slovenska po vstupe do EÚ zosilnel

01.05.2024 20:46

Hlava štátu to uviedla pri príležitosti stredajšieho 20. výročia vstupu SR do EÚ.

olitat

Len ďalšia Blog - Pravda stránka

Štatistiky blogu

Počet článkov: 205
Celková čítanosť: 696882x
Priemerná čítanosť článkov: 3399x

Autor blogu

Kategórie