Hm, hm 223. Kam čert nemôže, pošle babu

Ani po siahodlhom pátraní sa mi dodnes nepodarilo zistiť, odkiaľ pramenia sympatie, indiferencia alebo nesympatie človeka k ostatným ľuďom. Naše obe mozgové hemisféry v tomto ohľade kooperujú pomerne zvláštne, no najmä individuálne a celkom odlišne. Akoby každý z nás mal v sebe zabudovaný špeciálny kompas, ktorým sa riadi. No jednu vec som si za roky pozorovania osvojila: moja filozofia vychádza z jednoduchého princípu. Na vine nie je objekt môjho záujmu, ale som to len a len ja sama. A podľa toho sa aj správam. K sympatickým sa snažím priblížiť, stred ignorujem a tým nesympatickým sa snažím veľkým oblúkom vyhnúť, vymazať ich zo svojho života. Nie vždy to však ide, hlavne ak sa snažím zostať takpovediac „in“, na pulze súčasného diania.

Niekoľko mesiacov som si užívala pokoj a vyrovnanú myseľ. Dlho mi to však nevydržalo. Naše bývalé politické špičky sa totiž veľmi rýchlo spamätali z fiaska, ktoré utrpeli v posledných voľbách a znovu sa snažia predrať do povedomia verejnosti. Áno, sú to tie, o ktorých som sa nedávno pomerne nelichotivo vyjadrila, že ak ich už nikdy v živote neuvidím, ani nebudem počuť, zomriem šťastná. Samozrejme, že som ich výskyt zakríkla. Opätovne sa ozvali. Postupne, ako lavína sa na nás z televíznych obrazoviek hrnú ich vyhlásenia, samo-usporadúvané hromadné tlačové besedy, aj individuálne vystúpenia. Nenechajú si ujsť ani jedinú príležitosť prehovoriť na najbližší mikrofón, zaškeriť sa na priľahlú kameru. Hociktorého herca strčia do vrecka. Rozoštvávajú a kritizujú. Zásadne sú proti. Pekne v šíku. Aj keď sa ani jeden z nich nedostal do parlamentu. Alebo len tak-tak. Najhoršie rany po volebnom fiasku si už zjavne preliečili, tak opätovne dvíhajú hlavy a brúsia si hadie jazyky, aby mi donekonečna otravovali život. Všetci tí Matovičovci, Hegerovci a im podobní sa naozaj nazdávajú, že celý slovenský národ má trojsekundovú pamäť akváriových rybičiek, že tak rýchlo zabudne, čo všetko tu navystrájali? Asi. Sú ako burina, ktorej sa nezbavíš a nezbavíš. Veľká škoda, že sa u nás natoľko obmedzilo používanie pesticídov. Možno by ich umravnil drobný posyp. Stačilo by iba trošku, trošíčku. Čo by neuškodil, ale nadobro odradil.

Po mojom nedávnom povzdychu, že mi pán Boris Kollár chýba, ani on nezostal v závetrí a na otázku, čo také v súčasnosti robí hnutie Sme rodina, hrdo vypustil do éteru hlášku: „Pripravujeme sa na opätovný vstup do vysokej politiky.“ No dopekla! Až ma zamrazilo. Ja som predsa tú jeho absenciu nemyslela až tak vážne! Neprekážal by mi jeho racionálny manažérsky hlas, ale iba tak na okraj, z úzadia. S jeho aktívnym pôsobením v parlamente som prisámvačku vôbec nerátala! Skôr by ma potešilo, ak by sa aj naďalej venoval inovatívnemu prístupu k zvráteniu negatívneho vývoja demografickej krivky. Vraj sa mu už narodilo 17-te dieťa. Len tak ďalej, pán Kollár! Ale politike už dajte pokoj…

A najlepšie nakoniec. Akoby mi nestačili všetky pohromy, dala o sebe vedieť aj poslankyňa Anna Záborská z Kresťanskej únie, umelo prilepenej na OľaNO /či Slovensko alebo ako si to momentálne vravia/, s jej nezaradeným a už aj mimoparlamentným chvostíkom Čepčekom. A čože to zas tí dvaja beťárski verklikári vymysleli? Nič nové. Ako dvaja harmonickí flašinetári oprášili svoje návrhy a na pretras vytiahli ich obohratú platňu – návrat do stredoveku oklieštením súčasne platného zákona o interrupciách. A – pozor! – aj návrh na zavedenie ďalšieho štátneho sviatku na počesť Sviečkovej demonštrácie. Hups, štátny sviatok hej, ale bez pracovného voľna! Neviem ako vy, ale o čom by ten sviatok potom bol? Ako väčšina bežného obyvateľstva si ctím pripomenutie si historických míľnikov našej republiky, no ich dôležitou súčasťou odjakživa bolo aj pracovné voľno, ktoré sa na ich počesť dalo aj patrične využiť na rôzne formy ich osláv. Sviatok bez voľna? Oslava prácou? Ďakujem, neprosím. Úplne mi postačí, keď si to zopár šesťdesiatnikov v dákych tých besedách pietne pripomenie. A či? Len ma trochu mätie skutočný dôvod urputného zotrvávania pani Záborskej v parlamentných laviciach. Čo z toho vlastne má? Ak by ako sedemdesiatšesť ročná dôchodkyňa zostala konečne doma, to by ozaj mala takú nízku penziu, žeby iba z nej nevyžila? Nedá mi nespomenúť si na otrepanú múdrosť: Za všetkým hľadaj prachy. A čo takto aj do parlamentu zaviesť nielen minimálnu, ale aj maximálnu vekovú hranicu? Chápem, že by to mohla byť diskriminácia, ale v tomto prípade užitočná. Aby sme sa raz nedočkali toho, že nám tých najvytrvalejších politikov začnú vynášať nohami napred! Myslím, že by si zaslúžili aj dôstojnejší odchod!

Hm, hm 222. A Šimečka len rýpe a rýpe

09.10.2024

Hopla, pardon, slovo „rýpe“ je už zastarané. Vraj politicky nekorektné. Preto použijem radšej to správne. Pán Šimečka nerýpe, ale vyzýva. Istotne sa mu podučil v ďalekej cudzine, kde sa veľa rokov školil a prevzal tie inokrajné obyčaje. Ja si môžem dovoliť používať aj tie naše. Írečité, domáce, ktorým každý našinec rozumie. On si to dovoliť nemôže. [...]

Hm, hm 221. O protivných ľuďoch

06.10.2024

Ľudia sú všelijakí. Podľa vzhľadu existujú vysokí, aj maličkí. Vychudnutí, aj guľatučkí. S hustou hrivou, aj holohlaví. S modrými, hnedými i sivými očami. S dlhým nosom, aj s drobnou gombičkou. Rovnaké odlišnosti sa dajú nájsť i v ľudských charakteroch. Máme dobrých, aj zlých. S rovnou, aj pokrivenou chrbticou. Priame povahy, aj pozabučníkov. Štedrých, aj [...]

Hm, hm 220. Zase ma chcú nasrdiť ?

04.10.2024

Nedávno som jeden titulok pasovala na najhlúpejší roka. No neprešiel ani týždeň a máme tu ďalšieho kandidáta, totálnu haluz. Nie som nijaký génius, ale hlúposť rozoznám na sto míľ od seba. Zvyčajne nie sú potrebné tri absolvované univerzity – úplne stačí použiť zdravý sedliacky rozum. Tá predchádzajúca hláška pochádzala z teletextu Stv1. Táto druhá, [...]

Joe Biden

Do Berlína pricestoval prezident USA Joe Biden, stretne sa so Scholzom

17.10.2024 22:43

Piatkové stretnutie so Scholzom bude prvou bilaterálnou návštevou Bidena v Nemecku od začiatku jeho funkčného obdobia.

Belgicko, Zelenskyj, Fico, summit

Zelenskyj Ficovi: Podporujte Kyjev, lebo Putin sa na Ukrajine nezastaví

17.10.2024 19:41

Bolo to prvé stretnutie slovenského premiéra Roberta Fica s ukrajinským prezidentom Volodymyrom Zelenským od začiatku veľkej ruskej invázie vo februári 2022.

Jaroslav Haščák

Európsky súd pre ľudské práva zamietol Haščákovu sťažnosť v súvislosti so zásahom v sídle Penty

17.10.2024 17:57

K zásahu ozbrojených policajtov došlo 1. decembra 2020 v bratislavskom Digital Parku.

Mestský úrad Michalovce.

Napojení na sektu? Poslankyňa hovorí, že AllatRa prenikla aj na úrad v Michalovciach a na jarmoku mala stánok

17.10.2024 17:51

Sekta môže mať na Slovensku odhadom tisícky priaznivcov.

olitat

Len ďalšia Blog - Pravda stránka

Štatistiky blogu

Počet článkov: 223
Celková čítanosť: 747651x
Priemerná čítanosť článkov: 3353x

Autor blogu

Kategórie