Založ si blog

Hm, hm 17.

Tento príbeh nie je pre slabé povahy, tobôž nie pre nešťastníkov postihnutých akýmkoľvek druhom a stupňom alergie. Našťastie, mne sa tá civilizačná pliaga vyhla. To vieš – zlá zelina nevyhynie… Svojich prvých päťdesiat halierov som si zarobila už ako desaťročná /ako bolo v tých časoch zvykom/ varovaním mladších detí, dvoj- či troj-ročných. Dodnes nechápem, ako to ich rodičia dokázali riskovať iba preto, aby mohli čo najrýchlejšie zapadnúť do blízkej krčmy. Svoju prvú výplatu som obratom vymenila za chutné ľadové eskimo. A to bol začiatok. Rokmi som si zvykla na ten pocit mať vlastný príjem, vlastný skromný majetoček, o ktorom som si sama rozhodovala a nebola od nikoho závislá. Nasledovala celá plejáda rôznych brigád – víkendových, aj celomesačných letných. Raz som dokonca kefovala za 8 korún na hodinu. Úplne vidím, ako sa podaktorým z vás, chlipníkov, rozsvietili žiarovčičky. No mýlite sa! Nepracovala som v žiadnom skutočnom bordeli, ale na dokončenej stavbe, kde sme okná a dvere hrubiznými kefami čistili od nečistôt a fŕkancov malty. Keď nám šéf povedal, koľko platí za jedno okno, chytro sme si to prepočítali a vyšla nám omračujúca suma, tých osem korún za hodinu tvrdej driny. Nuž, produktivita práce nič moc… A tak som sa jedného krásneho letného rána ocitla pred bránou vtedajších Technických služieb. Naša partička bola zaradená na natieračské práce kamenných a betónových míľnikov pozdĺž pohraničných výpadoviek. Jedna dvojica natierala, iná zas lepila reflexné samolepiace fólie. Troška práce, troška zábavy a – nastal čas pobrať sa domov, v mojom prípade na obľúbené kúpalisko. Lenže: napriek použitým pracovným rukaviciam sa nedalo úplne vyhnúť niekoľkým zradným prskancom bielej farby… Vyrastala som v rodine s tatkom – výmyselníkom, majstrom nad majstrami všetkých možných remesiel. A pokiaľ maminka čo i len na okamih poľavila v ostražitosti, aj do bytu nazvláčal haraburdy od výmyslu sveta. Neraz som zaspávala mierne omámená výparmi motorových olejov či petrolejovým zápachom. Odvtedy mám pomerne atypicky nastavené čuchové bunky. Čo iným zapácha, mne vonia, a naopak. S takýmto postihnutím bolo pre mňa hračkou vyriešiť odstránenie farebných fŕkancov. Na korbe dodávky, ktorá nás doviezla na miesto činu, bolo plno bandasiek s rozličnými rozpúšťadlami. Ja som stavila na benzín a – vyplatilo sa. Raz-dva boli ruky, aj niektoré machule na odeve vyčistené. Do autobusu som sa horko-ťažko natlačila, taký bol natrieskaný. Síce som stála len na najnižšom schodíku, ale bola som dnu. Tešila som sa na bazén, keď vtom som si všimla, že tlak trochu poľavil. Už som postúpila na vyšší schod, o pár sekúnd na zadnú plošinku… Sprvu som si myslela, že to je tým, ako veľa ľudí vystúpilo, no nebolo to tak. Nejakým zázrakom sa tým asi dvadsiatim pasažierom podarilo ešte viac natlačiť na chrbty zúfalcov v prednej časti autobusu. A ja som odrazu mala okolo seba zhruba dvojmetrový voľný priestor. Nechápala som to, ale nevyviedlo ma to z miery. Fajnovo, s pocitom výnimočného luxusu som dorazila na miesto. Až kamarátova poznámka mi objasnila príčinu prepychového spôsobu dopravy. „Prosím ťa, najprv sa osprchuj, než vlezieš do bazénu! To si sa doteraz čvachtala v benzíne?“ Záhada sa vyjasnila. Stačí troška odpudivého zápachu a ste v poho. Veziete sa ako v limuzíne… Dôrazné varovanie podaktorým šialencom: prosím, neskúšajte aplikovať moju metódu pohodlného cestovania v preplnených prostriedkoch MHD! Nepokvapkajte si časti odevu čpavkom, neoprskajte sa žľazovými výlučkami tchora, nekúpte sa v benzíne! Nemuselo by to dopadnúť dobre… Donedávna som bola presvedčená o tom, že ma už hocičo nemôže prekvapiť. Môže! Hm, hm…

Hm, hm 208. Šutaj Eštok boduje!

05.06.2024

Sú ľudia, ktorí sa pod ťarchou postupujúcej pracovnej kariéry zosypú. Neunesú zvýšenú zodpovednosť, ani náročnosť kladených požiadaviek. V krátkom čase sa vám rovno pred očami akoby rozpadali, láme sa aj ich charakter. No sú aj takí, čo vám priamo pred vami rastú, vyvíjajú sa. A niekedy to vyzerá tak, že čím viac im na chrbát naložíte, tým lepšie sa im vodí. [...]

Hm, hm 207. Posadnutosť

31.05.2024

Okrem niekoľkých policajtiek nepoznám ani jednu ženu, ktorá by vlastnila strelnú zbraň. Zato medzi mužmi je len málo takých, ktorí by ju nemali. A nájde sa medzi nimi zopár tých, ktorým by som nezverila do rúk ani detskú gumipušku, nieto ešte smrtonosný artikel. Neviem, z čoho pramení ich fascinácia pukotajúcimi hračkami. Vari to pochádza ešte od pračloveka, keď po [...]

Hm, hm 206. Takto teda nie , vážení !

28.05.2024

Absurdný a celkom nezmyselný atentát na pána Fica niektorí komentátori prirovnali k vraždám pred Teplárňou či k vražde pána Kuciaka a jeho snúbenice. Ja si myslím, že ide o tri celkom odlišné skutky. Prvý vykonal nevyrovnaný mladý muž posadnutý túžbou zabíjať, druhé dve boli zabitím na objednávku kvôli snahe umlčať novinára, aby nemohol zverejniť háklivé [...]

Nitra, Kynek, záplavy

V Nitre opäť vytopilo Kynek aj mestské kúpalisko

16.06.2024 19:55

Prívalový dážď, ktorý v noci zo soboty na nedeľu zasiahol Nitru, spôsobil po nedávnych záplavách ďalšie problémy.

Donald Trump

Trump označil Zelenského za najlepšieho predajcu všetkých čias: Len čo odišiel so 60 miliardami, už si pýta ďalšie, treba to zastaviť

16.06.2024 17:25

Americký exprezident Donald Trump sa v noci na nedeľu sťažoval, že žiadosti Ukrajiny o podporu od Spojených štátov "nemajú konca".

Kaaba, Veľká mešita, hadž

Púť do Mekky má už najmenej 19 obetí. Teploty stúpajú nad štyridsiatku

16.06.2024 17:09

V Mekke panujú v posledných dňoch vysoké teploty, ktoré sa dostali aj nad 45 stupňov.

kalinák

Šéf NR SR stále chýba. Čaká sa na Fica? Kaliňák: Nejde o dohodu medzi SNS a Hlasom, Pellegrini odišiel, situácia sa zmenila

16.06.2024 17:00

Kaliňák zatiaľ nepočul o žiadnych personálnych zmenách v koalícii. Pellegriniho už do koaličnej zostavy nepočíta.

olitat

Len ďalšia Blog - Pravda stránka

Štatistiky blogu

Počet článkov: 208
Celková čítanosť: 708087x
Priemerná čítanosť článkov: 3404x

Autor blogu

Kategórie