Založ si blog

Hm, hm 18.

Podľa môjho bývalého kolegu v Prievidzi robia najlepšie bravčové koleno na svete. Neviem to posúdiť, pretože ja som si tam vždy dávala iba bryndzové halušky. Aj tie boli skvelé… Do Prievidze som v tých časoch chodievala často a rada. To rázovité, malebné mestečko s výrazne robotníckou, baníckou atmosférou sa mi odjakživa páčilo. Až do toho osudného dňa…Ako obvykle sme na pracovné rokovanie s dodávateľom stavby na Hornú Nitru cestovali vlakom, späť bol plánovaný autobus. Radoví zamestnanci vtedy nemali nárok prevážať si svoje fajnové zadočky v podnikových autách /výnimkou bol prípad, ak sa viezol aj najvyšší generál/. Na miesto určenia sme dorazili bez mimoriadnych udalostí a včas. A začali jednačky. Ostré, tvrdé, občas aj úsmevné, ale v každom prípade nesmierne únavné. Nakoniec sme predsa len dospeli k vzájomnej dohode. Žiadna zo zúčastnených strán síce nebola úplne spokojná, ale v tom je čaro kompromisu, však? Až keď sme sa s kolegom vypotácali von, zistili sme, že všetky spoje, ktorými sme sa zvyčajne presúvali nazad do Bratislavy, sú dávno preč. Dali sme si zmrzlinu a chvíľu sa rozhodovali, či počkáme alebo nastúpime do prvého, i keď neveľmi populárneho, takzvaného vyhliadkového autobusu. Expres tú vzdialenosť prekonával za menej ako štyri hodiny, ten náš za šesť. V tom okamihu nám však už bolo všetko jedno. Len aby sme odtiaľ konečne vypadli. Alebo nám obom náhle zoskratovali mozgy? Pravdepodobne…A malo byť horšie. Jednoducho povedané: nebol to môj najlepší nápad v živote. Už som v autobusoch strávila aj dvanásť hodín, ale v príjemých partičkách, s kamošmi, kde sa dalo aj poprechádzať, zdriemnuť si na zemi v uličke na karimatkách, s popíjaním lahodných nápojov. Ale TOTO? Na tých šesť hodín nikdy nezabudnem. Kolega spokojne podriemkaval, no mňa už po dvoch hodinách jazdy žrali mrle, zadok mi zdrevenel, mala som pocit, že krúžime dookola, stáli sme v každej dedine, osade, ustavične sme kamsi odbočovali… Jazda hrôzy. Bola som už na smrť unavená, keď som zočila spásonosnú tabuľu: TRNAVA. Konečne, pomyslela som si, domov už len skok. Znovu som uprela tupý pohľad cez okno a – zdúpnela som. Sotva meter a pol odo mňa kráčal… kráčal… SLON. Obrovský, majestátny, sivý slon. Občas na mňa zamával ušiskami ako lopúchy, občas zatrepal dlhočizným chobotom, občas na mňa žmurkol očkom s prekrásnymi vejárovitými mihalnicami… A to mi vari šiblo, alebo mám halucinácie? Poplašene som drgla kolegovi do pleca. „Ty, počúvaj,“ blekotala som nesúvislo, „ja vidím slona!“ Kolega sa ani neunúval otvoriť oči. „Akej je farby?“ „Akej, akej, no – normálnej, šedej.“ A jeho vtipná odpoveď? „To je dobré. Kým to nie sú biele myšky…!“ Mala som sto chutí niečím ho ovaliť. V tom okamihu niekde vpredu skríkla dáka žena: „Aha, tak predsa prišli! Aj keď o týždeň neskôr…“ Vysvetlenie znovu celkom prosté. Do Trnavy práve prišiel cirkus a spanilou jazdou najväčšieho slona po uliciach mesta si robil reklamu. Takmer som skončila v cvokhauze. A prečo? Lebo som neverila vlastným zmyslom… Donedávna som bola presvedčená o tom, že ma už hocičo nemôže prekvapiť. Môže! Hm, hm…

Hm, hm 205. Rasizmus naruby

15.03.2024

Čo nové vo svete? Stále dokopy nič. Vpravo pokračuje zdanlivo neriešiteľná bratská „špeciálna vojenská operácia“, ktorá sa v priebehu dvoch rokov zvrhla na celkom legálnu vojnu, vľavo sa zas teroristické útoky presunuli do podzemia a vzájomné vyhladzovanie napajedených susedov. Báťuška Putin vďaka moderným kozmetickým metódam navonok priam srší zdravím, [...]

Hm, hm 204. O farbách trochu inak

07.03.2024

Odborníci z celého sveta sa ešte stále nedohodli na jasnej, prostej kategorizácii ľudskej populácie. I keď viacerí laici sa tvária, že v tom majú prehľad, len tápu. Čo sa naučili v škole, tomu veria doteraz. No myslím, že v dvadsiatom prvom storočí je hanbou, že civilizovaný svet v tejto otázke nepokročil ani o o krok. Žeby sme v tom pohli práve my? Každé známe [...]

Hm, hm 203. Pani, a čo je vás do toho ?

25.02.2024

V ten deň bolo naozaj nevľúdne počasie. Ako sa vraví: psa by si nevyhnal. Že sa predo mnou niečo deje, som zaregistrovala až v polovici detského ihriska, kadiaľ viedla skratka k zastávke na autobus. Najprv ma upútal zvukový signál, až potom nasledoval optický. Zvláštne kňučivé kvílenie sa ozývalo od zeme. Okolo neho stála trojica desať či dvanásť-ročných galganov, z [...]

Gorazdova 27, bratislava, vila, Danko

Nielen prezidentská vila chátra. Štát odkúpil miliónové nehnuteľnosti aj pre šéfa parlamentu, nikto v nich však nebýva

23.04.2024 09:00

Žiaden šéf Národnej rady SR sa do nej totiž nenasťahoval, ani len v jej priestoroch neprijal žiadnu oficiálnu návštevu.

deviataci, Banská Bystrica, protidrogový vlak

Špeciálny vlak ukazuje, čo spôsobujú tvrdé drogy. Autor projektu Revolution train vychádza z vlastnej skúsenosti

23.04.2024 09:00

Na nebezpečenstvo drog upozorňuje v týchto dňoch slovenských deviatakov špeciálny vlak Revolution train, v ktorom sa o príčinách, vývoji a dôsledkoch závislosti dozvedajú zážitkovou formou.

Russia Victory Day Parade ruskí vojaci

Výdavky na zbrojenie rekordne rastú. Vojna na Ukrajine rozhýbala NATO

23.04.2024 08:00

Celkové vojenské výdavky vo svete dosiahli vlani až 2,443 bilióna dolárov, čo je najvyššia suma od roku 1988.

americkí vojaci

Na americké jednotky v Iraku a Sýrii útočili dvakrát v priebehu 24 hodín

23.04.2024 06:52

Dva drony zostrelili v pondelok neďaleko leteckej základne v západoirackej provincii Anbár.

olitat

Len ďalšia Blog - Pravda stránka

Štatistiky blogu

Počet článkov: 205
Celková čítanosť: 695070x
Priemerná čítanosť článkov: 3391x

Autor blogu

Kategórie