Založ si blog

Hm, hm 34.

Nie som vhodný typ na podstúpenie psychoanalýzy. Raz som si prezerala obrázky Rorschachovho testu a – nič. Asi som nejaká natvrdnutá, ale v každom som videla len dáku atramentovú machuľu. A len aby som urobila radosť pánovi doktorovi, možno by som si vybájila aj nejakého toho netopiera či motýľa. So svojimi vnútornými démonmi som sa vždy vedela vysporiadať sama, bez cudzej pomoci. Avšak v poslednom čase sa niečo zmenilo: domotali sa mi sny. Odmalička sa mi snívali divoké, romantické, ucelené dobrodružné príbehy, po ktorých som sa budila s príjemným pocitom, dobrou náladou a pekelne zváľanou posteľou. Dnes? Chaos, zmätok, útržky nedobrých výjavov. Raz ma chce zožrať tiger, inokedy ma zasypávajú zlaté toliare a hoci ich mám už doslova po krk, stále sa sypú ďalšie a ďalšie… Pán Sigmund Freud by si na mne veru náramne zgustol! Keďže už je dávno po smrti, rozhodla som sa konať na vlastnú päsť. Podľa obecne známych praktík tejto veľkej osobnosti, žijúcej na prelome devätnásteho a dvadsiateho storočia, lekára, psychológa, psychiatra, neuropatológa a zakladateľa psychoanalýzy som si položila zopár otázok. Ťažké detstvo? Rozhodne nie. Potláčaná sexualita? Nehrozí. Existenčné problémy? Mohlo by to byť aj lepšie, ale nesťažujem sa. Životné zmeny? Musela som trošku porozmýšľať, kým mi to docvaklo. Áno, jedna prevratná zmena sa udiala zhruba pred dvoma rokmi. Do môjho povedomia napochodoval nový muž: náš celým národom milovaný ctihodný hetero pán z Trnavy! Mohol mi rovnako rázne napochodovať až do snov? Žeby? Starý evergreen „Kdo vchází do tvých snů, má lásko…“ by v okamihu nadobudol celkom nový význam! Nedávno mi jeden anonymný dobrodinec vystupujúci pod pseudonymom „palenque“ dal múdru radu, aby som sa spomínanému pánovi vyhýbala ako čert krížu. Poslúchla som. No ako som mohla tušiť, že virtuálne vlezie aj do – na prvý pohľad – celkom nevinnej diskusie s pánom Sulíkom?! Keď si odmyslím politické šachy, pán predseda SaS mi pripadá šarmantný a sexy. Lenže: témou boli dôvody jeho odchodu z koalície. A tým najdôležitejším bol nesúhlas s predloženým návrhom rozpočtu na budúci rok. A nášho celým národom milovaného ctihodného hetero pána z Trnavy som znovu mala na tanieri! Jeho sa naozaj nedá dákym humánnym spôsobom zbaviť?! Zakaždým sa nám vráti? Vykážeš ho z dverí a vlezie späť oknom? Okrem iného pán Sulík vytýkal rozpočtu bod, podľa ktorého by pán minister financií mal k dispozícii 3,5 až 5 miliárd eur – na prerozdelenie podľa vlastného uváženia, bez akéhokoľvek ďalšieho schvaľovania! 3,5 až 5 miliárd!!! Bez akejkoľvek kontroly, bez akéhokoľvek dohľadu!!! Ten človek, ktorému by som ja osobne nezverila ani svoju chudobnú bankomatovú kartu! Ten, ktorý už preukázal, že s našimi peniazmi vie šafáriť len „od buka do buka“! Absolútna nehoráznosť! A potom že mám mať príjemné sny…Kašlem na samo-psychoanalýzu. Všetko je jasné. Len ešte kuknem, čo na to snár. Prenasleduje vás tiger? Pomstychtivý človek vám spôsobí škodu. Vidieť peniaze? Totálny úbytok energie. Oboje sedí. Nuž, čo narobím. Zakrátko svitá, blíži sa môj čas uložiť sa na spánok. Ktovie, o čom to dnes bude? Veľmi dúfam, že nejaká Nočná mora z Elm Street, a nie nezničiteľný prízrak nášho celým národom milovaného ctihodného hetero pána z Trnavy… Donedávna som bola presvedčená o tom, že ma už hocičo nemôže prekvapiť. Môže! Hm, hm…

Hm, hm 205. Rasizmus naruby

15.03.2024

Čo nové vo svete? Stále dokopy nič. Vpravo pokračuje zdanlivo neriešiteľná bratská „špeciálna vojenská operácia“, ktorá sa v priebehu dvoch rokov zvrhla na celkom legálnu vojnu, vľavo sa zas teroristické útoky presunuli do podzemia a vzájomné vyhladzovanie napajedených susedov. Báťuška Putin vďaka moderným kozmetickým metódam navonok priam srší zdravím, [...]

Hm, hm 204. O farbách trochu inak

07.03.2024

Odborníci z celého sveta sa ešte stále nedohodli na jasnej, prostej kategorizácii ľudskej populácie. I keď viacerí laici sa tvária, že v tom majú prehľad, len tápu. Čo sa naučili v škole, tomu veria doteraz. No myslím, že v dvadsiatom prvom storočí je hanbou, že civilizovaný svet v tejto otázke nepokročil ani o o krok. Žeby sme v tom pohli práve my? Každé známe [...]

Hm, hm 203. Pani, a čo je vás do toho ?

25.02.2024

V ten deň bolo naozaj nevľúdne počasie. Ako sa vraví: psa by si nevyhnal. Že sa predo mnou niečo deje, som zaregistrovala až v polovici detského ihriska, kadiaľ viedla skratka k zastávke na autobus. Najprv ma upútal zvukový signál, až potom nasledoval optický. Zvláštne kňučivé kvílenie sa ozývalo od zeme. Okolo neho stála trojica desať či dvanásť-ročných galganov, z [...]

šefčovič maroš

Európa konečne dýcha oboma pľúcami. Veľké rozšírenie EÚ bol koniec bývalého rozdelenia kontinentu, povedal Šefčovič

02.05.2024 14:18

Fakt, že sa spájame do veľkej európskej rodiny, všetci čo sa zúčastnili toho podujatia, boli veľmi dojatí a tešili sa na novú etapu, uviedol, Šefčovič.

SR Bratislava Rada Bezpečnostná Zasadnutie Mimoriadne BAX

Šutaj Eštok odmieta, že by štátne funkcie boli odmenou pre darcov Hlasu

02.05.2024 13:24

Šutaj Eštok nevidí problém v tom, aby funkciu zastával niekto, kto podporil Hlas, ak spĺňa kvalifikačné kritériá.

UA Vojak / UA Armáda / Bachmut / Doneck /

Macron: Keby Rusko prelomilo front, je možné vyslať na Ukrajinu vojakov

02.05.2024 13:01

Štáty NATO podľa neho najprv tiež vylučovali vyslanie tankov a lietadiel na Ukrajinu, neskôr ale zmenili názor.

Sýria, Maar an-Numán, nemocnica, lekári bez hraníc

Rusko zbombardovalo nemocnicu v Sýrii, obviňujú krajinu príbuzní obetí aj vyšetrovatelia OSN

02.05.2024 12:46

Vyšetrovatelia OSN Rusko niekoľkokrát obvinili z páchania vojnových zločinov v Sýrii.

olitat

Len ďalšia Blog - Pravda stránka

Štatistiky blogu

Počet článkov: 205
Celková čítanosť: 696966x
Priemerná čítanosť článkov: 3400x

Autor blogu

Kategórie