Založ si blog

Hm, hm 35.

Dnes je veľmi populárne a výrazne preferované všetko a všetkých kritizovať, negatívne posudzovať, haniť, znevažovať či bagatelizovať – proste za každú cenu byť PROTI. Už si ani nespomínam, kedy som naposledy počula alebo čítala nejakú pochvalu, špeciálne na týchto stránkach. Znovu som sa rozhodla ísť proti súčasnému mainstreamovému prúdu: popularita – nepopularita, nikdy sa nevzdám svojho väčšinou pozitívneho náhľadu na svet. Nádej zomiera posledná… Včera som si uvedomila, že na Slovensku máme živú, nefalšovanú Matku Terezu v nohaviciach. V televíznom spravodajstve okrem iného vystúpila aj skutočná legenda nášho zdravotníctva: pán profesor MUDr. Vladimír Krčméry. V jeho veku, s jeho vedomosťami a praxou by už pokojne mohol odpočívať na vavrínoch. Stačilo by, keby organizoval, dohliadal, radil či len verbálne konzultoval s inými odborníkmi. Ale on nie! Aj naďalej vlastnoručne ošetruje chorých a biednych. Je všade tam, kde ho najviac potrebujú. Podrobnosti o jeho živote som si musela naštudovať na Wikipédii, pretože nikde inde som nenašla relevantné informácie o tejto pozoruhodnej osobnosti. Vedeli ste napríklad, že je odborníkom na tropickú medicínu, infektológiu a onkológiu súčasne? Okrem iného je aj vysokoškolským pedagógom, zakladateľom viacerých zdravotníckych a sociálnych zariadení na Slovensku, i humanitárnych misií v rozvojových krajinách. V roku 2006 sa naňho obrátil s prosbou o pomoc pán Slota, ktorému syn zomieral na maláriu. Ani v tomto prípade pán Krčméry nezaváhal. Zohnal správne lieky a chlapec sa vyliečil… Ja som pána profesora prvýkrát naozaj zaregistrovala až počas pandémie covidu. V každej diskusnej relácii vystupoval skromne, vysoko racionálne, bez zastierania nepríjemných právd. Avšak málokedy mu zmizol z tváre úsmev. A vždy, keď som ho zbadala na obrazovke, vedela som, že všetko napokon dopadne dobre. Vlieval do mňa až nepochopiteľný optimizmus…Keby som mala vymenovať všetky aktivity pána Krčméryho, nestačil by mi na to ani týždeň. Nepochopím, ako to všetko stihol. Ľudský život je krátky, ale mám dojem, že tento náš slovenský Leonardo ho zužitkúva na maximum. Pre dobro nás všetkých. Klobúk dolu, pán profesor! Som nesmierne vďačná, že som mala tú česť vás spoznať. Vysoko si vážim vaše doterajšie celoživotné dielo, vašu flexibilitu a obetavosť. Som šťastná, že ste náš! …Donedávna som bola presvedčená o tom, že ma už hocičo nemôže prekvapiť. Môže! Hm, hm…

Hm, hm 205. Rasizmus naruby

15.03.2024

Čo nové vo svete? Stále dokopy nič. Vpravo pokračuje zdanlivo neriešiteľná bratská „špeciálna vojenská operácia“, ktorá sa v priebehu dvoch rokov zvrhla na celkom legálnu vojnu, vľavo sa zas teroristické útoky presunuli do podzemia a vzájomné vyhladzovanie napajedených susedov. Báťuška Putin vďaka moderným kozmetickým metódam navonok priam srší zdravím, [...]

Hm, hm 204. O farbách trochu inak

07.03.2024

Odborníci z celého sveta sa ešte stále nedohodli na jasnej, prostej kategorizácii ľudskej populácie. I keď viacerí laici sa tvária, že v tom majú prehľad, len tápu. Čo sa naučili v škole, tomu veria doteraz. No myslím, že v dvadsiatom prvom storočí je hanbou, že civilizovaný svet v tejto otázke nepokročil ani o o krok. Žeby sme v tom pohli práve my? Každé známe [...]

Hm, hm 203. Pani, a čo je vás do toho ?

25.02.2024

V ten deň bolo naozaj nevľúdne počasie. Ako sa vraví: psa by si nevyhnal. Že sa predo mnou niečo deje, som zaregistrovala až v polovici detského ihriska, kadiaľ viedla skratka k zastávke na autobus. Najprv ma upútal zvukový signál, až potom nasledoval optický. Zvláštne kňučivé kvílenie sa ozývalo od zeme. Okolo neho stála trojica desať či dvanásť-ročných galganov, z [...]

Sheffield

Britská polícia zadržala tínedžera, ktorý útočil v škole v Sheffielde

01.05.2024 21:49

Polícia uviedla, že chlapec útočil ostrým predmetom - predpokladá sa, že šlo o sklenený črep.

Tank / Gaza /

V Gaze je viac vojnového odpadu než na Ukrajine, tvrdí OSN

01.05.2024 21:31

Pre porovnanie, frontová línia na Ukrajine má dĺžku takmer tisíc kilometrov, Pásmo Gazy 40 kilometrov.

Gruzínsko / Tbilisi /

Gruzínska polícia počas protestov v Tbilisi zadržala desiatky osôb. V putách skončil aj líder opozície

01.05.2024 21:19

Na rozohnanie davu ľudí, ktorí sa zišli na zhromaždení proti prijatiu zákona o transparentnosti zahraničného vplyvu, použila gruzínska polícia slzotvorný plyn, vodné delá a obušky.

Zuzana Čaputová

Prezidentka Čaputová: Hlas Slovenska po vstupe do EÚ zosilnel

01.05.2024 20:46

Hlava štátu to uviedla pri príležitosti stredajšieho 20. výročia vstupu SR do EÚ.

olitat

Len ďalšia Blog - Pravda stránka

Štatistiky blogu

Počet článkov: 205
Celková čítanosť: 696883x
Priemerná čítanosť článkov: 3399x

Autor blogu

Kategórie