Založ si blog

Hm, hm 42.

Skutočný hráč nebaží po výhre. Ide mu len a len o vzrušenie z hry, o jej priebeh, vzostupy a pády, nečakané zvraty. Pravému hráčovi telom aj dušou nezáleží na tom, či sa hrá o fazuľky, zápalky alebo o jeden, jediný symbolický cent. Po celý svoj život som sa úspešne vyhýbala patologickým gamblerom, pretože to sú len poľutovaniahodní chorí ľudia, ktorí sú kvôli možnej výhre schopní čohokoľvek a nikdy nedosiahnu uspokojenie skutočného, nefalšovaného hráča…

Kartám sa hovorí aj „čertove obrázky“. Niekoho môžu doviesť až na dno, ale mne vniesli do života len radosť. Vďaka nim som sa naučila tešiť sa aj z najbanálnejšej výhry , no aj rýchlo sa vyrovnať s prehrami a pokračovať ďalej… Mala som už štyri roky a stále som nedokázala vysloviť to nešťastné písmenko „r“. Nemala som z toho žiadny mindrák, nikto sa mi preto nevysmieval. Každý z mojich rovesníkov mal nejaký ten drobný problémik. Jeden šušľal, lebo práve prišiel o dva predné mliečne zuby, iný sa zajakával, tretí zas mal natoľko výrazné sykavky, až nás občas aj poprskal. Ani doma to nebolo iné: nikto ma nasilu nenútil ráčkovať. Dva – trikrát mi ukázali, ako na to, a tým bola vec vybavená. Iba raz som si nechtiac vypočula stíšený rozhovor rodičov. „Nemala by som s ňou zájsť k lekárke? Možno nám lepšie poradí…“ Tatkov rozvážny hlas pôsobil nesmierne upokojujúco. „Netreba. Každé decko sa vyvíja ináč. Veď ona to svoje „r“ dobehne.“ Mala som veľkú radosť. Živo som si predstavila, ako utekám za tým svojím „r“ a spokojne som zaspala… S intuitívnym nájdením správnej motivácie tatko nikdy dlho neotáľal. Hneď na ďalší deň zvolal všetky svoje ratolesti do kuchyne. Všetci sme sa pousádzali okolo obrovského stola. Ja som si priniesla svoj vankúšik pod kolienka, aby som mala dobrý výhľad. Tatko vytiahol sedmové karty a začalo netradičné vyučovanie. „Čierny Peter vám už ide, takže význam obrázkov poznáte. Dnes vás naučím hrať dospeláckeho šnapsera.“ Od vzrušenia sme takmer ani nedýchali. Trochu ma zamrzelo, keď mňa pri prvom rozdávaní tatko vynechal, ale aspoň som si mohla všimnúť, že jedna staršia sestra – na rozdiel od ostatných – drží vejárik v pravej ruke a vynáša ľavou. Pritom polievkovú lyžicu vždy držala pravačkou, rovnako ňou aj písala, kreslila i vyfarbovala. No keď bolo potrebné použiť obe ruky, automaticky si prehodila ich funkcie. Až pri kartách sme zistili, že je prirodzene obojručná… Hoci som sa nenudila, po chvíľke som udrela na tatka: „Tato, aj ja chcem hlať kalty.“ Jeho odpoveď ma veru neuspokojila. „Ty si na to ešte malá.“ „Ale veď mám vankúšik. Všetko vidím.“ „A ako chceš hrať, keď nevyslovíš kontra alebo re-kontra?“ „Ale vy mi budete lozumieť…“ Nedala som sa, ale tatko zostal neoblomný. No ja som vedela, ako ho obmäkčiť. Toľko som vzdychala a sústredene som na neho upierala smutné psie oči, až napokon podľahol. „No tak dobre, žubrienka, keď už si si priniesla aj svoj vanúšik…“ Prisadol si ku mne a začal mi radiť. Išlo nám to dobre. V tretej hre bol hlásený zeleň. Po správnom usporiadaní kariet ma tatko upozornil na to, že mám v ruke až štyri zelene, vrátane možnej štyridsiatky. Dôrazne zaklopkal na stôl. „No? Čo máš teraz povedať?“ Zvonivo som sa rozosmiala a zvučne skríkla: „Kontrrra!“ Nato sa rozosmiali všetci. Tú hru som vyhrala a hoci na konci ma čakal velikánsky čierny pumák, bola som šťastná. Konečne som dobehla to svoje „r“. Do cieľa vedú rôzne cesty. Tú moju kľukato predurčili čertove obrázky. Ešte mesiac som na každého nadšene vrrrčala, kým som sa naučila správne artikulovať…

Až sa raz prihlásim k trvalému pobytu do príbytku najvyššieho pekelníka a znovu si prisadnem k tatkovi na partičku, nebudem mať problém v pravý čas zreteľne zvolať: „A mám ťa, vážený pán Luciferrr! Kontrrra!“ Už sa na to moc a moc teším… Donedávna som bola presvedčená o tom, že ma už hocičo nemôže prekvapiť. Môže! Hm, hm…

Hm, hm 205. Rasizmus naruby

15.03.2024

Čo nové vo svete? Stále dokopy nič. Vpravo pokračuje zdanlivo neriešiteľná bratská „špeciálna vojenská operácia“, ktorá sa v priebehu dvoch rokov zvrhla na celkom legálnu vojnu, vľavo sa zas teroristické útoky presunuli do podzemia a vzájomné vyhladzovanie napajedených susedov. Báťuška Putin vďaka moderným kozmetickým metódam navonok priam srší zdravím, [...]

Hm, hm 204. O farbách trochu inak

07.03.2024

Odborníci z celého sveta sa ešte stále nedohodli na jasnej, prostej kategorizácii ľudskej populácie. I keď viacerí laici sa tvária, že v tom majú prehľad, len tápu. Čo sa naučili v škole, tomu veria doteraz. No myslím, že v dvadsiatom prvom storočí je hanbou, že civilizovaný svet v tejto otázke nepokročil ani o o krok. Žeby sme v tom pohli práve my? Každé známe [...]

Hm, hm 203. Pani, a čo je vás do toho ?

25.02.2024

V ten deň bolo naozaj nevľúdne počasie. Ako sa vraví: psa by si nevyhnal. Že sa predo mnou niečo deje, som zaregistrovala až v polovici detského ihriska, kadiaľ viedla skratka k zastávke na autobus. Najprv ma upútal zvukový signál, až potom nasledoval optický. Zvláštne kňučivé kvílenie sa ozývalo od zeme. Okolo neho stála trojica desať či dvanásť-ročných galganov, z [...]

kalamita, lykožrút, Čierny Balog

Mimoriadnu situáciu pre lykožrúta rozšírili aj na okresy Revúca a Detva

23.04.2024 10:56

Na lykožrútovú kalamitu v okolí Čierneho Balogu upozornili lesníci začiatkom marca.

medveď, svit

Po cyklistickom chodníku vo Svite sa pohyboval medveď

23.04.2024 10:43

Mesto Svit v Popradskom okrese vyzýva obyvateľov i návštevníkov na opatrnosť.

sunak

Rada Európy aj OSN kritizujú plány Británie na deportácie migrantov do Rwandy

23.04.2024 10:35

Migrantov by mali deportovať bez ohľadu na ich pôvod, ak prídu do Británie nelegálne.

Hasičské auto / Hasiči / Požiar / Požiarnik /

Pre požiar vo Výbornej prišli o strechu nad hlavou takmer dve desiatky ľudí

23.04.2024 10:13

Pri požiari štyroch jednoduchých stavieb sa nikto nezranil.

olitat

Len ďalšia Blog - Pravda stránka

Štatistiky blogu

Počet článkov: 205
Celková čítanosť: 695079x
Priemerná čítanosť článkov: 3391x

Autor blogu

Kategórie