Založ si blog

Hm, hm 202. Kam sa podel náš zmysel pre humor ?

A vráti sa niekedy nazad? Zatiaľ to tak nevyzerá. Som z prostredia, v ktorom sa každý spor či zvada končia výbuchom hurónskeho smiechu, preto mi chýba tá definitívna bodka za uzavretím prípadu. No hoci sa kauza „prijatie novely Trestného zákona“ vrátane zrušenia ÚŠP dočasne ukončila, nijaké prehnané ovácie som nezaznamenala. Okrem bombastických vyhlásení pánov Matoviča, že „práve bola zavraždená spravodlivosť“, alebo Šimečkova „desivá“ skúsenosť či dojímavo plačlivé vystúpenie jednej precitlivenej dámy a zopár potrasených rúk na znak víťazstva koalície sa mi nezdalo, žeby konečný priebeh mal dáke bravúrne uzavretie. A – pravdupovediac – nenadchlo ani mňa. Prerokúvanie návrhu ma doslova unudilo na smrť. Ba ani tie tisíce pobláznených protestujúcich občanov ma nedokázalo zodvihnúť zo stoličky. Nebolo mi ich ľúto. Aspoň si trošku natiahli kĺby. V prijateľnom počasí. Ktovie, koľkí z nich naozaj rozumeli tomu, načo tam vlastne postávajú. Podľa mňa len nemajú radi Fica. Nie som právnička, aby som sa dokázala relevantne vyjadriť k obsahu návrhu, preto som sa rozhodla vyčkať na jeho celkové uzavretie. Veď blízka budúcnosť ukáže, ako sa jeho prípadná definitívna bodka uplatní v praxi. Jeho ďalšie metamorfózy sú predsa tiež možné, však? Papier znesie všetko…

Zatiaľ môžem iba vyčkávať. Koalícia sa zatiaľ hrnie vpred a valcuje všetko, čo má v ceste. Mňa viac zaujíma, prečo sa tie prekliate rožky v obchode neustále zmenšujú, hoci ich cena ustavične stúpa a stúpa. Nenápadne, ale predsa. Rovnako ako obsah vo vreckách mnohých balených potravín. Ani tam nemám rozhodovacie slovo. Vojny vľavo či vpravo ovplyvniť nemôžem. Ani počet prechádzok medveďov po našich dedinách. A tak sa starám o tie svoje drobné problémiky, čo mi každý deň pristávajú na stole. Čo budem dnes variť, ktorou činnosťou začnem dnešné upratovanie, či sú deti na svojich častých presunoch v poriadku a či je pravdivá správa o tom, že v Dúbravke experti spočítali, že máme 57 kusov sovičiek. Aspoň o ich užitočnosti nemožno pochybovať!

No aj v tej našej politike sa našlo niečo, čo ma odvrátilo od hukotu moderného vysávača. Všimol si ktosi z vás, ako ľahko sa pôvodne možno seriózny úmysel zmenil na klasický politický paradox? Úlet ako vystrihnutý z komiksu! Pôvodné protesty sa totiž týkali výhrad voči tomu, aby sa natoľko vážny dokument prerokúval v skrátenom legislatívnom konaní. A hľa, čo sa napokon nestalo: najdlhšie rokovanie všetkých čias v parlamente! No nie sme my skvelá krajina? Neviem, ktorý mudrc dal do obehu takú haluz, že veď poslanci nemali dostatok času si ho poriadne naštudovať a vyjadriť svoje pripomienky! No bodaj by aj mali, keď si radšej zvolili formu siahodlhých obštrukcií, počas ktorých hodiny a hodiny dopodrobna čítali každú bodku, čiarku a pomlčku, dokonca aj počas celých nocí Tak ako mohli vznášať aj ozaj vážne pripomienky k predloženému návrhu? Prekrásna otočka, všakže? A ako to, že ani dnes sa tie idiotské komentáre nikto nepokúsil napadnúť či ich celkom nevyvrátil? Znovu zafungovala trojsekundová pamäť akváriových rybičiek?

Keď sa nad mojimi slovami trošku zamyslíme, možno sa aj vám vráti aspoň drobná blška vrodeného klasického slovenského humoru. Alebo je už vážne neskoro? Presťahoval sa od nás už natrvalo, či sa ešte niekedy nanovo objaví ako dáka vzácna riečna hlavátka? Dokonca by som brala aj jeho umelý výsev! Kiežby to tu už bolo!

Hm, hm 205. Rasizmus naruby

15.03.2024

Čo nové vo svete? Stále dokopy nič. Vpravo pokračuje zdanlivo neriešiteľná bratská „špeciálna vojenská operácia“, ktorá sa v priebehu dvoch rokov zvrhla na celkom legálnu vojnu, vľavo sa zas teroristické útoky presunuli do podzemia a vzájomné vyhladzovanie napajedených susedov. Báťuška Putin vďaka moderným kozmetickým metódam navonok priam srší zdravím, [...]

Hm, hm 204. O farbách trochu inak

07.03.2024

Odborníci z celého sveta sa ešte stále nedohodli na jasnej, prostej kategorizácii ľudskej populácie. I keď viacerí laici sa tvária, že v tom majú prehľad, len tápu. Čo sa naučili v škole, tomu veria doteraz. No myslím, že v dvadsiatom prvom storočí je hanbou, že civilizovaný svet v tejto otázke nepokročil ani o o krok. Žeby sme v tom pohli práve my? Každé známe [...]

Hm, hm 203. Pani, a čo je vás do toho ?

25.02.2024

V ten deň bolo naozaj nevľúdne počasie. Ako sa vraví: psa by si nevyhnal. Že sa predo mnou niečo deje, som zaregistrovala až v polovici detského ihriska, kadiaľ viedla skratka k zastávke na autobus. Najprv ma upútal zvukový signál, až potom nasledoval optický. Zvláštne kňučivé kvílenie sa ozývalo od zeme. Okolo neho stála trojica desať či dvanásť-ročných galganov, z [...]

Žilina, polícia, riskantná jazda

Sedemnásťročného mladíka pri riskantnej jazde zastavili až policajné výstrely

27.04.2024 22:24

Vodič BMW na výzvy na zastavenie nereagoval, policajti museli použiť varovné výstrely.

Jaroslaw Kaczyński

Líder opozičnej PiS Kaczyňski: Kandidujeme do europarlamentu, aby sme odmietli Green Deal

27.04.2024 22:09

Európska zelená dohoda bude podľa Kaczyńského pre Poľsko znamenať i čoraz vyššie ceny energií, ale aj nárast cien "prakticky vo všetkých oblastiach".

žralok belavý, belasý, žralok modrý

Britského turistu zranil v Karibiku žralok, útočil len desať metrov od brehu

27.04.2024 20:00

Šesťdesiatštyriročný britský turista skončil na jednotke intenzívnej starostlivosti, keď ho pri severnom pobreží karibského ostrova Tobago napadol žralok.

elektronický monitoring osob, náramky,

Elektronický náramok malo od roku 2016 na sebe 2097 osôb

27.04.2024 17:19

Ministerstvo spravodlivosti SR od januára 2016 odsledovalo 2097 osôb s elektronickým náramkom.

olitat

Len ďalšia Blog - Pravda stránka

Štatistiky blogu

Počet článkov: 205
Celková čítanosť: 696130x
Priemerná čítanosť článkov: 3396x

Autor blogu

Kategórie