Založ si blog

Hm, hm 203. Pani, a čo je vás do toho ?

V ten deň bolo naozaj nevľúdne počasie. Ako sa vraví: psa by si nevyhnal. Že sa predo mnou niečo deje, som zaregistrovala až v polovici detského ihriska, kadiaľ viedla skratka k zastávke na autobus. Najprv ma upútal zvukový signál, až potom nasledoval optický. Zvláštne kňučivé kvílenie sa ozývalo od zeme. Okolo neho stála trojica desať či dvanásť-ročných galganov, z ktorých sa ten najvyšší z nich zdvihnutou nohou práve pokúšal z celej sily kopnúť do schúlenej kôpky zablatených handier. Akonáhle som videla, čo sa tam vpredu deje, zrúkla som tak, ako asi ešte nikdy. „Okamžite daj tú nohu dolu!“ Bol to taký divoký zvuk, že som sa tuším zľakla aj ja. No splnil svoj účel. Noha okamžite znovu klesla na zem a tri vyplašené tváre sa otočili ku mne. Ich reakcia mi dopriala dosť času na to, aby som sa prečvachtala až do ich tesnej blízkosti. A zistila som, že môj prvotný odhad bol správny. Traja mládežníci týrali toho štvrtého, bezmocne ležiaceho medzi nimi… „Čo to tu stvárate, zbojníci? To vám nie je hanba? Traja na jedného?“ Nevedeli, kam s očami. Krútilo ich ako červíky na udici. „A ty vstávaj, ak vládzeš.“ Kôpka sa zamrvila a snažila sa pozviechať. Za límec som mu ako-tak pomáhala na nohy. Keď ku mne zdvihol takmer detskú tvár, zbadala som skrvavený nos, svedčiaci tom, že nejaký ten kopanec sa mu ušiel už pred mojím príchodom… A vtedy sa spoza môjho chrbta ozval nový hlas. „Pani, a čo je vás do toho? Veď nás vôbec nepoznáte!“ Otočila som sa za jeho pôvodcom. Na lavičke sa lenivo rozvaľoval piaty chalanisko. O rok, dva starší, než boli ostatní, pravdepodobný vodca tej vydarenej partičky. Zúrivo som sa na neho obrýkla. „A toto sa ti zdá byť fér? Štyria na jedného? A teba vychováva svorka vlkov či čo?“

Po ešte niekoľkých výmenách názorov a priateľských štuchancoch do zbitého fafrnka som pokračovala v ceste do práce. Práve som sa rozhodovala, či nemám zájsť na políciu, keď sa spoza zákruty ako na zavolanie lenivo vynorilo hliadkujúce vozidlo. Na moje zamávanie službukonajúci ihneď zastali a vypočuli si môj report. Na počudovanie zareagovali ako blesk. Je celkom možné, že sa nudili, ale zaraz sa ujali svojich pracovných povinností a k ihrisku vyrazili ako namydlení… Ešte zopár dní som sa obzerala ponad plece a pátrala som po odvetnom údere zúčastnených. Nemala som ani ten najmenší záujem na tom, aby som ohrozila bezpečnosť svoju, svojej rodiny či nášho bytu. Nie, viac som tých výtržníkov nevidela. Ktovie, čo sa s nimi stalo. Možno zahučali v base, alebo sa z nich stali úctyhodné hlavy rodín…

Na ten incident som si spomenula v ostatných dňoch, keď sa na nás zo všetkých strán valia informácie o narastajúcej šikane dorastu na uliciach i školách, Nie je to žiadna novinka. Odborníci špekulujú, čo s ňou. Rodičia netušia, ako jej účinne zabrániť. Rozpoznať včas a zatrhnúť ju… Nedávno som dostala na starosť celú našu omladinu. Hoci som sa snažila tváriť celkom nenápadne, bystrý štrnásťročný Dracul ma chytro odhalil. Pokrstený bol Vladimír, z čoho vznikol Vlad a to už malo veľmi blízko k Draculovi. Večer, keď si pridával tretí kúsok ľahkej ovocnej torty, ma konečne oslovil priamo. Moje niekoľkohodinové skúmanie detských telíčok v tričkách a kraťasoch identifikoval správne. „Ale, babi, neboj. Nikto z nás nie je ani šikanovaný, ani nešikanuje. My sme pacifisti!“ Malú Danku, sediacu vedľa mňa, potešilo nové slovíčko a nadšene sa ho snažila opakovať. „My paciš, my paciš!“ Keďže ešte nemala ani tri roky, občasné pokĺznutie jazyka sme všetci veľkoryso tolerovali. Nie však bláznivé trieskanie lyžičky do stola. Chlácholivo som jej ju prekryla a druhou rukou zmietla omrvinky na zem. Vstala som zo stoličky a pobrala som sa do do kuchyne po tretiu sladkú nádielku. Nuž, keď paciš, tak paciš. Ani jedno z celej našej najmladšej perepúte nevykazovalo nijaké známky nových modrín, škriabancov, ani kopancov. A tak mi zostáva iba dúfať, že keď sa im niekedy za chrbtom ozve veta „Pani, pán, a čo je vás do toho?“, zareagujú ako správni zástancovia pravidiel fair-play hry, a nie ako svorka besných vlkov…

Hm, hm 205. Rasizmus naruby

15.03.2024

Čo nové vo svete? Stále dokopy nič. Vpravo pokračuje zdanlivo neriešiteľná bratská „špeciálna vojenská operácia“, ktorá sa v priebehu dvoch rokov zvrhla na celkom legálnu vojnu, vľavo sa zas teroristické útoky presunuli do podzemia a vzájomné vyhladzovanie napajedených susedov. Báťuška Putin vďaka moderným kozmetickým metódam navonok priam srší zdravím, [...]

Hm, hm 204. O farbách trochu inak

07.03.2024

Odborníci z celého sveta sa ešte stále nedohodli na jasnej, prostej kategorizácii ľudskej populácie. I keď viacerí laici sa tvária, že v tom majú prehľad, len tápu. Čo sa naučili v škole, tomu veria doteraz. No myslím, že v dvadsiatom prvom storočí je hanbou, že civilizovaný svet v tejto otázke nepokročil ani o o krok. Žeby sme v tom pohli práve my? Každé známe [...]

Hm, hm 202. Kam sa podel náš zmysel pre humor ?

09.02.2024

A vráti sa niekedy nazad? Zatiaľ to tak nevyzerá. Som z prostredia, v ktorom sa každý spor či zvada končia výbuchom hurónskeho smiechu, preto mi chýba tá definitívna bodka za uzavretím prípadu. No hoci sa kauza „prijatie novely Trestného zákona“ vrátane zrušenia ÚŠP dočasne ukončila, nijaké prehnané ovácie som nezaznamenala. Okrem bombastických vyhlásení [...]

Colonial Coin Britain

Vzácne mince čakali na dražbu sto rokov. Prečo ich nezískali dedičia hneď po smrti boháča?

27.04.2024 09:00

Dánsky obchodník s maslom Lars Emil Bruun medzi numizmatikmi vyčnieval. Aké mince vlastnil a čo si želal, aby s nimi urobili po jeho smrti?

polícia páska

Tragédia v Rohožníku: Muž mŕtvy, pobodaná žena a deti v nemocnici

27.04.2024 08:10

Záchranári vyslali ambulancie do bytového domu v okrese Malacky, kde bolo pobodaných viacero osôb.

Kolumbijská univerzita, Palestína, Izrael

Propalestínski študenti na Kolumbijskej univerzite budú pokračovať v proteste

27.04.2024 07:51

Študenti Kolumbijskej univerzity v New Yorku, ktorí začali celoamerickú vlnu propalestínskych univerzitných protestov, sa nedohodli s vedením školy.

vojna na Ukrajine, Charkov, záchranári, ruský útok, bombardovanie

New York Times: Charkov je nezlomný. Bombardované mesto napriek strachu žije

27.04.2024 07:30

Každodenné ruské útoky u obyvateľov Charkova stupňujú obavy, ale život v meste sa nezastavil, napísal denník The New York Times.

olitat

Len ďalšia Blog - Pravda stránka

Štatistiky blogu

Počet článkov: 205
Celková čítanosť: 695853x
Priemerná čítanosť článkov: 3394x

Autor blogu

Kategórie